11 Temmuz 2018 Çarşamba

MEKKE ÇEVRESİ NE ANLAMA GELİYOR?

 Arapça bilen İslam bilginleri Kuranın bütün kavimler için düzenlenmediğini,sadece Arap kavmi için düzenlendiğini görmüşlerdir.Ve bunu örtbas etmeye çalışmaktadırlar.
Sadece Arap Kavmine özel olan Kuranı,bütün Kavimlere gelmiş gibi göstermek içinde  hileler yapıyorlar.Bunlardan en çok bilineni seni ana kent mekke ve çevresine yolladık diyen ayetteki çevre kelimesine yanlış anlam vererek yapılanıdır.
Bu kutsal mubarek kitaptır.Onların ellerindekini doğrulayandır.Ana şehri(Mekke) ve çevresindekileri(havleha-حَوْلَهَا) uyarman için indirdik(ENAM 92)
Ayette geçen kelime havleha(حَوْلَهَا) kelimesidir ve civarı,yakını,yöresi gibi anlamlara gelir.Bu kelime Kuranda;bütün dünyayı kapsayacak bir kelime değildir.
Kelimenin geçtiği diğer ayetlere bakınca durum açıkça anlaşılıyor:
Çevrelerindeki(havlihim-حَوْلِهِمْ) insanlar kapılıp götürülürken, bizim (Mekke’yi) güven içinde kudsî bir yer yaptığımızı görmediler mi?(ANKEBUT 67)
Eğer Mekkenin çevresi demek bütün dünya demekse;o zaman Mekkenin çevresinden kaçırılan insanlar dünya dışınamı götürülüyorlar?Uzayamı götürülüyorlar?
Mekkenin çevresini Araplar görüyorsa o zaman bütün dünyayımı görüyorlar?
Pabuçlarını çıkar Musa.Çünkü Kutsal yerdesin,tuvadasın(TAHA 12)”
Ey musa bu ateş ve çevresindekiler(havleha-حَوْلَهَا) mubarek kılındı(NEML 8)''
Çevre bütün dünya anlamına geliyorsa;ateşin çevresi kutsal kılındı demek dünyanın her yeri kutsal kılındı demekmi?O zaman ateşin çevresinde ayakkabılarını çıkarması gereken Musa,bütün dünyada çıplak ayakla gezmek zorunda kalacaktır.Çünkü ateşin çevresi kutsal kılınmıştır ve çevre demek bütün dünya demektir gelenekçilere göre.
Aynı şekilde Mescidi aksanın çevresi kutsal kılınmıştır diyen ayetten bütün dünyanın tamamı kutsal kılınmıştır anlamını çıkarmaya benzer bu iş:
…Mescidi aksanın çevresi(havlehu-حَوْلَهُ) mubarek kılınmıştır(İSRA1)
Onlar, bir ateş yakıp ışıklanmak isteyen kimseye benzerler. Ateş, çevrelerindeki(havlehu-حَوْلَهُ) şeyleri aydınlattı mı Allah, nurlarını alıverir de onları karanlıklarda bırakır, görmezler.(BAKARA 17)
Şimdi ateş çevresini aydınlatır derken ateş bütün dünyayı aydınlatıyormu demeliyiz?Civarı,dolayları,yöresi anlamına gelen havle kelimesine bütün dünya anlamı vermenin böyle tuhaflıkları var.
Firavun çevresindekilere(havlehu-حَوْلَهُ) işitiyormusunuz dedi(ŞUARA 25)
Firavun çevresinde(havlehu-حَوْلَهُ) bulunan ileri gelenlere dediki,o bilgin bir sihirbazdır(ŞUARA 34)
Çevresi demek bütün dünya demekse o zaman Firavunun çevresindeki insanlar demek bütün dünya insanları demek mi?Firavun bütün dünyayamı seslenmiş oluyor çevresine seslendiğinde.
Onlara katı davransaydın senin çevrenden(min havlike-مِنْ حَوْلَِك) dağılır giderlerdi(ALİ İMRAN 159)
Çevre demek bütün dünya demekse,Muhammedin çevresinden dağılmaları demek dünya dışına savrulmaları,uzaya gitmeleri demek mi?Oysa bu kelime yakını,yöresi gibi anlamlara gelir.Yakınında olan ve fazla uzağında olmayan anlamındadır.
Arşının çevresinde(havli-حَوْلِ) melekler vardır(ZUMER 75)”
Onlar arşı tutuyorlar çevresinde olanlar(MÜMİN 7)
Onları cehennemin çevresine(havle-حَوْلَ) getireceğiz(MERYEM 68)
**************************
Ayrıca Mekkenin çevresinin Araplarla sınırlı bir çevreden ibaret olduğu bellidir:
Kent halkı ve çevresinde(havlekum-حَوْلَكُم) yaşayanlar Arap olan kimselerdir(min el Arabi-مِّنَ الأَعْرَابِ) ve içlerinden bazıları münafıklık içindedir..(Tevbe 101)
Kent halkı ve onun çevresinde(havlehum-حَوْلَهُم) olan Araplar(min el Arabi-مِّنَ الأَعْرَابِ),resulden geri kalmamalıdır(TEVBE 120)
   Bu iki ayete genelde ayette olmayan bedevi kelimesini uydurup eklerler.Oysa bu ayetlerde bedevi kelimesi yoktur.Direkt Arap olan kimseler der bu iki ayet.
Kuran'ı Arapça indirdik ki,ana kent(mekke) ve çevresini uyarabilesin(ŞURA 7)
Bu son ayet Kuranın Arapça inmesinin sebebi olarak Mekke ve çevresinin Arapça konuşanlardan ibaret olmasını gerekçe göstermektedir.Yani Mekke ve Çevresi Arapça konuştuğu için,Mekke çevresini uyaracak kitapta Arapça olmalıdır.Eğer mekke çevresi bütün dünya demek olsaydı,bu ayete bakarak bütün dünya Arapça konuşuyor sonucuna varmamız gerekecekti.Yani Arapların yöresi,yakın civarı anlatılıyor bu kelimeyle:Arapların yöresindeki şehirler kastediliyor.
Sizin çevrenizde(havlekum-حَوْلَكُم) olan şehirleride mahf ettik(AHKAF 27)
Çevre bütün dünya olsaydı o zaman bu ayet dünyanın bütün şehirlerini mahfettik anlamına gelecekti.Onun için bu kelimeye Arap yöresi,Arap coğrafyası anlamı vermenin ötesine geçmek çok saçma sonuçlar doğuracaktır.
************
TEK ANA KENT YOK PEK ÇOK ANA KENT VAR:Yani her kavmin bir ana kenti ve çevre kentleri var.Yahudilerin Kudüs,Arapların Mekke v.b.
Ve her kavmin ana kentine ve çevresine ayrı bir peygamber gerekiyor:
Rabbin memleketlerin ana kentlerine peygamberler yollamadıkça o memleketleri helak etmez(KASAS 59)
Onun için bir kavmin ana kentinin çevresi bittiği yerde diğer kavmin ana kentinin çevresi başlar.Mekkenin çevresi bitince Kudüsün çevresi başlar.Tıpkı bir mescidin çevresi ile diğer mescidin çevresinin farklı olması gibi.Mescidi haramın çevresi ayrı Mescidi aksanın çevresi ayrıdır.
Kulunu Mescidi haramdan mescidi aksaya yürüttü.Mescidi aksanın çevresini(havlehu-حَوْلَهُ) mubarek kılmıştır(İSRA1)
Aslında anlatılmak istenen bir kavmin her şehrine değil sadece ana kentine peygamber yollanacağıdır.Ana kente yollanan peygamberin o kavmin çevre kentlerinede yollanmış olacağıdır.
Dileseydik elbetteki her beldeye ayrı bir peygamber yollardık(FURKAN 51)

Ama hayır bunu yapmıyoruz diyor.Bir kavmin sadece ana kentine peygamber yolluyoruz diyor.