11 Temmuz 2018 Çarşamba

KURAN BÜYÜK PATLAMADAN BAHSEDİYORMU?

 Özellikle 1990 ve sonrasında Kuran’ı zorla modern bilime uydurma çabasının arttı.Bu amaç uğruna ayetleri nasıl eğip büğdüklerini görüyoruz.Kuran evrenin genişlemesi olayını(big bang) bilim adamları keşfetmeden önce haber vermiştir diyebilmek için;iki ayeti anlamından saptırdıklarını açıkça görüyoruz:Zariyat 47 ve Enbiya 30.
1-Zariyat Suresi 47.ayetteki gök kelimesi evren diye çevirerek,kapsayıcı gücümüz var kelimesinide genişletmekteyiz şeklinde çevirerek hileli bir ayet yorumuna ulaşıyorlar.Ve ayeti aşağıdaki gibi veriyorlar:
”Evreni biz kurduk ve biz onu genişletmekteyiz(Zariyat 47)”
Oysa durum hiçte bu şekilde değildir.
”Gökyüzünü biz bina(بَنَيْنَاهَا) ettik.Ve biz kapsayıcı bir gücün sahibiyiz(Zariyat 47)
Zariyat 47.ayetin gerçek tercümesi budur ve 1990 öncesi tercümelerde bu şekilde geçmektedir.Elmalılı Hamdi,Abdulkadir Gölpınarlı,Hasan Basri Çantay bu şekilde vermişler.Ve ayetten göğün genişlemesi anlamının çıkarılması imkansızdır.Çünkü bunun tam tersi bir anlam yükleyen bir kelime var ayette:bina kelimesi.Türkçede de kullandığımız bina etmek fiili var burada.Bina etmek yani sabit ve sağlam kılmak,sabitlemek(-بَنَيْنَاهَا-beneyna ha=bina etmek,sabit ve sağlam kılmak)Siz hiç sürekli genişleyen bir bina gördünüzmü?
Zariyat 47.ayette  le müsuine(لَمُوسِعُونَ) kelimeside elbetteki kapsayıcıyız,elbetteki kuşatıcıyız anlamına gelir.Mekandan ziyade iradesel eylem ve yeteneklerin kapsayıcılığını anlatır. Mekansal genişlik için kullanılan kelime arduha kelimesidir ve bu ayette geçmemektedir.arduha(عَرْضُهَا)=genişlik.Arduha kelimesi Ali İmran 133 ve Hadid 21.ayetlerde vardır.Zariyat 47. ayette arduha(عَرْضُهَا) kelimesi yoktur.
Zariyat Suresi 47.ayet açıkça gökyüzünü bina gibi sabit yaptık diyor ve hiç bir bina genişlemez.Kuran açıkça evreni sabit bir bina olarak görmekte ve yıldızlarla dolu gökyüzünü evrenin tavanı olarak görmektedir.Hiç bir bina genişlemediği gibi,binanın tavanıda genişlemez.
”Ve yükseltilmiş tavana and olsun-TUR 5”
”Ve göğü nasılda yükseltmişiz-GAŞİYE 18”
”Onu yükseltti ve bir tavan yaptı-NAZİAT 28”

Yıldızlarla süslü bir tavan.
”Biz dünyaya yakın göğü, bir süsle, yıldızlarla süsledik-SAFFAT 6”
Yani yıldızlarla süslü ve yerden yükseltilmiş bu tavan(uzay) genişlemiyor.Sabit bir bina gibi.Hatta o kadar fazla bina gibi ki;yer üzerine çökme tehlikesi var.
”…Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye . HACC 65”
Ve göklerle yer arasındaki mesafe değişmezdir.Sabittir.Çünkü gökler ve yer arasındaki mesafenin alan büyüklüğünü ifade etmek için,sabit ölçü birimi olarak kullanılır.
”...genişliği göklerle yer arası kadar olan cennete koşun.(Ali İmran 133)”
”...Cennetin genişliği gökle yerin genişliği kadardır. Allah’a ve Rasulüne iman edenler için hazırlanmıştır.(Hadid 21)”

Ve yine gökler ve yer arası mesafe sabit olduğu içindirki meleklerin ve ruhun hızı,sürekli aynı sürede en yüksek göğe erişmelerini sağlıyor:
”Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.(Mearic 4)”
#################################
2-Enbiya Suresi 30.ayete yanlış anlam yüklüyorlar.Gökler ve yer bitişikken biz onları ayırdık sözünden yola çıkarak;bakın büyük patlama anında her şeyin küçük bir noktada bir arada oluşunu,bitişik oluşunu Kuran önceden bilmiş diyorlar.
”İnkâr edenler, göklerle yer bitişikken, bizim onları ayırdığımızı ve diri olan her şeyi sudan meydana getirdiğimizi görmediler mi? Hâlâ inanmayacaklar mı?(Enbiya 30-KURAN)”
Buradan ne anlamalıyız?Gökler ve yer bitişikti derken;evrenin genişlediğini,büyük patlama anında her şeyin bir arada bulunduğunu mu anlatıyor?Yıldızlı gök’ün dünya zemininde olduğunu,sonra dünyadan yukarı doğru yükseltilişini görmekteyiz burada.Hepsi bu.Göklerle yerin bitişik olması derken;yıldızlı gökyüzünün dünya zemininde olduğunu ve buradan direksiz yükseltildiğini anlatıyor.
”Biz dünyaya yakın göğü, bir süsle, yıldızlarla süsledik-SAFFAT 6”
Kuran gökler ve yer bitişikti derken;bu yıldızlı göğün yerden yükseltiğini,bir zamanlar yer zemininde bulunduğunu söylüyor.Burada büyük patlama yok, direk kullanmadan yükseltme var.
”Göğü Allah yükseltti ve düzenini o kurdu-RAHMAN 7”
Ve yer üzerinden yükseltilen bu yıldızlı göğün çökme tehlikesinden bahsediyor.Bu yerden yükseltilen yıldızlı gök’ün yer üzerine çökme tehlikesi vardır;bu sebeple Allah’ın göğü sürekli tutması gerekmektedir.
''…Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye . HACC 65''
Kuran’ın bakış açısına göre yeryüzü evrenin tabanıdır,zeminidir.En alt kısmıdır.Gökte bu zemin üzerine kurulu bir tavandır.Bina edilmiş bir tavandır.
”Ve yükseltilmiş tavana and olsun-TUR 5”
”Ve göğü nasılda yükseltmişiz-GAŞİYE”
”Onu yükseltti ve bir tavan yaptı-NAZİAT 28”

Yani yıldızlı gökyüzü dünyanın her tarafını saran bir uzay değilde,dünyadan yükseltilmiş bir tavandır.Ayette anlatılan budur.(Bu çok yanlıştır.Çünkü yıldızlı gök dünyadan daha önce vardı ve dünyadan yükseltilmedi.Hatta dünyanın kendisi bu yıldızlı gökten gelen parçalardan oluştu)
”Böylece onları,iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe görevini vahyetti.Ve biz,yakın gök’ü kandillerle(yıldızlarla) donattık,bozulmaktan koruduk(Fussilet 12)”
”Biz dünyaya yakın göğü, bir süsle, yıldızlarla süsledik-SAFFAT 6”
”…Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye . HACC 65”

Evet Kurana göre yıldızlı gök yer üzerindeydi,sonra Allah onu en aşağıdaki dünyadan yükseltti ve kendisi bu göklerin en yüksek kısmına yerleşti.Eğer dünya en aşağısı,gökte en yukarısı olmasaydı göğün yer üzerine düşmesi söz konusu olamazdı.Kuran dünya ile uzay arasındaki ilişkiyi aşağısı ve yukarısı şeklinde algılıyor.Yıldızlı gökyüzü en aşağıdaydı ve aşağıdan yükseltildi.Ve tekrar aşağı düşme tehlikesi var.
”Göğü Allah yükseltti ve düzenini o kurdu-(RAHMAN 7)”
”...Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye-(HACC 65)”

Dünyada su üzerindeydi bütün gökler.Sonra Allah onları direksiz yükseltti ve en yüksek gök’e kendisi yerleşti.Melekler ve Ruh 50.000 yılda bu en yüksek gök’e ulaşıyorlar.Kuran’ın evren senaryosu budur.Yani Kuran’a göre dünya evrenin en alt zemini,gökte evrenin yukarı kısmıdır.Cebrail ve melekler en alttan,yani dünyadan en üstteki gök’e gidip gelmektedirler.
”Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.(Mearic 4)”

En yüksek gök Allahın yerleşim yeridir.ala el arşi(عَلَى الْعَرْشِ)=en yüksekteki gök.
”O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı hususunda sizi imtihan etmek için,kendi gök’ü su üzerindeyken, gökleri ve yeri altı günde yaratandır.(Hud 7)”
”Allah gökleri direksiz olarak yükseltti ve en yüksekteki gök’e yerleşti(Rad 2)”
”Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra en yüksekteki gök’e yerleşen Rahman’dır. Bunu bir bilene sor.(Furkan 59)”
”Yüksekte olan Allaha(Meariç 3)”
”Gökte olanın sizi yere batırmayacağından eminmisiniz?(Mülk 16)”